Australský experiment se zabýval účinností různých pomůcek proti chronické bolesti zad. V 90 % ke zmírnění bolesti přispěla dlouhá lžíce na boty, zatímco třeba bederní korzet a ortopedické vložky do bot pomohly jen ve zhruba polovině případů.

Podle STEM/MARK bolestí zad trpí 36 % lidí v populaci, přičemž tyto potíže se nevyhýbají ani mladým lidem. Ve věku od 15 do 29 mívá bolesti 32 % lidí, zatímco ve věku 45 až 59 už 41 %. Český statistický úřad uvádí, že nemoc páteře má 25 % žen a 19 % mužů.

bolestí zad trpí 36 % lidí v populaci

Čísla to nejsou zrovna pozitivní a je jasné, co za nimi stojí – nedostatek pohybu a nezdravý životní styl. Bohužel, tomu se často nelze vyhnout, a tak přichází na řadu alespoň pomůcky, které bolest zad mohou zmírnit.

Australští vědci Tyson a Strong si vzali na paškál 9 různých pomůcek pro boj s bolestmi zad (dlouhou lžíce na boty, zdravotní židle, ortopedické polštáře aj.), které rozdali 38 lidem trpícím chronickými bolestmi zad. Po určité době se jich zeptali, které pomůcky jim nejvíce pomohly. Smyslem studie tedy nebylo pozorovat účastníky výzkumu a hodnotit jejich měnící se stav, ale získat svědectví samotných pacientů.

90 % pacientů uvedlo, že jim dlouhá lžíce na boty pomohla ulevit od bolesti zad. Takřka stejných výsledků dosáhly i ortopedická židle a tzv. podavače předmětů (tyč s kleštěmi na konci). Zajímavé je, že třeba bederní korzet, podle pacientů, měl příznivý efekt jen v 55 % případů a ortopedické vložky do bot jen ve 40 %.

Lžíce na boty, zleva: Dub, Ovangkol, Makore

›› Lžíce na boty ovangkol je ručně vyrobena v ČR z patentovaného materiálu Complig

Lžíce na boty a ani jiné pomůcky sice samy nevyléčí bolest zad, nicméně ve vhodné kombinaci mohou tyto nenápadné předměty výrazně přispět k její snížení. Pokud je navíc doplníte aspoň o nějaký pohyb a občasné cvičení, můžete bolestem i zcela předejít..

Pokud vás toto téma zajímá více, můžete se podívat na statistiky Českého statistického úřadu a STEM/MARK, z nichž vycházíme, anebo přímo na samotnou studii (v angličtině).

999 1.199
449 1.199
599 1.199
899  699
Kdo si počká, ten se dočká! Budeme Vás informovat, jakmile bude tento produkt dostupný. Stačí vložit Váš email a o zbytek se postaráme my :)
Email Vaši emailovou adresu nesdílíme s žádnou třetí stranou.